Běh Proběhnutí se mlhavým, deštivým a blátivým Vsetínem - běžecký sen.

6.1.2024
07:55 až 09:34
trvání
01:38:33
7,97 km
343 m

Krásné pohodové proběhnutí se Vsetínem a blízkým okolím za zajímavostmi - meteorologický sloup, model planetky "Vsetín", proběhnutí podél řeky Bečvy, krásnu serpentinou ke Vsetínskému zámku, geologické miniexpozici před zámkem, ke kašně a kolem soudu seběhem po asfaltu před evengelický kostel a od něj opět táhlejším soupáním k ulici "Jabloňová" vedoucí ke hvězdárně a dále zase níž k prameni, zde otočka a stoupání nahoru. Psychická příprava, která přijde za chvíli. Pár desítek metrů je jen iluzí. Odbočuji doleva do prudkého stoupání, kde běžet dokáži jen chvíli - SKVĚLÝ TESTOVACÍ ÚSEK pro lepší běžce, který mnoha z nich určitě dá za pořádné (likvidační) INTERVALY. Dokázat tento "kopeček" vyběhnout bez přejití do chůze by byl pro mě obrovský úspěch. dále pokračuji ještě kousek po cyklostezce a zároveň i naučné stezce kousek níž abych měl výhled na "orchidejovou louku" přírodní památky "Ježůvka". Také zde dnes vidím krásnou peřinu mlhy nad městem a pokračující snad až někam k Ústí. Nyní již mám za sebou stoupání, jehož většinu jsem jen prošel a upřimně řečeno i pouhá chůze mi dala vcelku zabrat. Inu zapomenul jsem na "poctivost" valašských kopců. Následuje přechod do terénu a zde nejde ani tak o sílu v nohou, ale její jemné dávkování. I trailové boty "krásně" kloužou. V některých místech, ač neběžím nijak rychle, mám problém vybrat cestu a nepřistát například ve stromu. Vcelku se daří, až se nakonec k budově vodárny, kde je krásný pohled dolů. Skvělý je v noci, když je Vsetín městem "tisíce hvězdiček". Nyní je ovšem zakrýván mlhou. Po panelové cestě dobíhám níž a už si myslím, že veškeré obtížné úseky mám za sebou. Trochu více podcením "travně-kamenitou" zatáčku z panelové cesty a zde nekompromisně padám na zadek. Myslel jsem si, že jsem naběhl opatrně, ale opak je asi pravdou. Zdá se mi, že tento skluz ani nekončí - trvá nějak dlouho. To již nevyberu a od bahna jsou maskáče, turistický batoh, obě ruce i zadní část trika a trochu bunda, kterou jsem měl "zavěšenu" na batohu. Ideální situace, aby mě nevzali ani do autobusu. Někdo, kdo neumí ani chodit... "gimbal" odletěl někam i s kamerkou. Ta se uvolnila z něho. Asi mám větší obavy o ně než o to jak vypadám. :-) "Stabilizátor obrazu" vrní, vypadá, že funguje. Kamerka je celá od bahna (určitě více než já). Objektiv má bahnitou clonu. Nakonec se mi vše daří zprovoznit a tak nahrávám úspěšně dále, ale už se snažím pohybovat opatrněji a ne s takovým elánem... Bohužel vzhledem k tomu jaká byla vlhkost a počasí, tak se vnitřek objektivu trochu orosil a tak je uprostřed obrazu mlhavé kolo (už brzy po začátku nahrávání z centra města). Pokračuji do další části PP "Vršky - Díly", kde bývá pěkný pohled do údolí. Dnes se různě převaluje mlha a celá "procházka" má velmi nevšední atmosféru. Dále chci ještě ukázat historickou vodárnu a pod ní vsetínský kryt CO. Pak již jen nezajímavě mířím do centra města.