Cima di Val di Roda (2791 m n.m., Dolomity)

46.24637N, 11.83994E 109 m 0,471 km Mapy.cz
Registruj se a zapiš výstup

Počasí Cima di Val di Roda

O vrcholu Cima di Val di Roda

Itálie Itálie

Letos 1x zapsáno na Vrcholovce. Vrchol Cima di Val di Roda zde přidal Milan "Hojší" Průžek.

Cima di Val di Roda je hora ve skupině Pala v Itálii.
Na vrchol vede náročná alpská stezka (T5).

Nejbližší horská chata je Rifugio Pradidali, která se nachází 1080 m východně od vrcholu.

Obtížnost: ferraty "B" (KS 2):
V průsmyku začíná vpravo Sentiero Alpinistico na Forcella "Stephen", jejíž lanová bezpečnostní zařízení byla obnovena CAI sekcí Bassano v roce 1993. Cesta vede po levé straně soutěsky a je místy na skalních kanálech a stupních zajištěna lanem. Směrem k mezeře se stává strmější. Soutěska se zužuje. Riziko padajících kamenů roste směrem nahoru. V tomto se pohybujete bez lanové ochrany. Po 1 hodině od Passo di Ball se dostanete na Forcella di Stephan (2650 m).

Ukazatel ukazuje vpravo po suťovém svahu na Cima di Val Roda, na jehož kamennou pyramidu na vrcholu lze vylézt za 20 minut. Na to opět za 15 min. zpět do mezery.

Cesta se stáčí doleva, má jen několik průchodů zajištěných lanem a mírně klesá přes skály. Přes skalní schůdek se dostanete do další mezery, ze které opět sestoupíte do výklenku, který přejdete lanem zajištěný. Po dalším výstupu se po 40 minutách dostanete do další mezery (2569 m). Odtud nyní v otevřeném terénu na nezajištěných loukách dolů a nahoru za 30 min. k sestupu Forcella del Porton (2512 m)

Chata/ubytování

Nejbližší horská chata je Rifugio Pradidali, která se nachází 1 080 m východně od vrcholu.

S kočárkem

Vrchol není přístupný pro kočárky.

Výhledy

Z vrcholu jsou výhledy.

Lanovka

Na vrchol nevede lanovka.

Vybavení

K výstupu není potřeba žádné speciální vybavení.

Přístupnost

Vrchol je volně přístupný.

Nejbližší vrcholy: Cima della Rosetta (2743 m,  1,9 km) Cima della Stanga (2546 m,  2,1 km) Cimerlo (2503 m,  2,5 km)